T-90 1 op 16 Geavanceerde Lijn IR en BB kogels schietfuncties
Beschrijving
T-90 1:16 Geavanceerde Lijn IR/BB
Het eerste prototype werd in 1989 gebouwd bij Uralvagonzavod in Nizjni Tagil en heette Object 188. Dit was een omgebouwde T-72B met het vuurleidingssysteem van de T-80U en nieuw reactief pantser (ERA) van het type Kontakt-5. Later werden verbeterde koepelbepantsering en het TSchU-1 Schtora-1 zelfbeschermingssysteem achteraf aangebracht. Deze tank kreeg de aanduiding T-72BU, maar kreeg om marketingredenen de nieuwe aanduiding T-90 na het beperkte succes van de Iraakse T-72 in de Tweede Golfoorlog.
De serieproductie begon in 1992. De T-90 werd voor het eerst aan het publiek gepresenteerd op de militaire tentoonstelling in Kubinka in 1993. De romp bestaat uit gelaste gepantserde stalen elementen, de koepel van de T-90, ontwikkeld op basis van de oude koepel van de T-72BU, is gemaakt van gietstaal. De tank heeft het typische lage silhouet van Russische tanks, waardoor het trefgebied aanzienlijk wordt verkleind. Door het grotere gewicht voldeden de prestaties van de W-46 dieselmotor van de T-72 niet meer aan de eisen. Daarom werd in de eerste modellen de W-84 MS-dieselmotor met 618 kW (840 pk) geïnstalleerd.
Vanaf 2004 zijn de tanks uitgerust met de W-92 S2-motor gebouwd in de Tsjeljabinsk-tractorfabriek met een vermogen van 740 kW (1.006 pk). Tijdens de productie werden verschillende versies van het 125 mm kanon met gladde loop geïnstalleerd. De meest gebruikte versies zijn de 2A46M-2 (L51) en de nieuwe uitgebreide 2A46M-5 (L55). Het kanon is volledig gestabiliseerd. De tweedelige munitie wordt automatisch geladen vanuit een laadcarrousel; er is geen lader nodig. De gevechtsset bestaat uit 42 kogels voor het 125 mm kanon, waarvan 22 in de laadcarrousel, de rest in rekken op vrije plaatsen in het interieur.
Deze Edition is een waarheidsgetrouwe replica op schaal 1:16. Dit is een RTR-ready-to-run-versie in de nieuwste versie (elektronica TK 6.0) en is uitgerust met een ingekapseld metalen tandwiel en metalen zwenkarmen voor de wielen. Ook beschikt de tank over een rook- en geluidsfunctie. De levering vindt plaats in een hoogwaardig bedrukte doos met bijpassende piepschuimkern. Elke tank wordt vóór levering getest op functionaliteit en volledigheid. Er wordt een checklist meegeleverd. Ook bij de levering inbegrepen is een infrarood gevechtsmodule, die spannende duels met andere modellen uit de Advanced- of Pro-lijn mogelijk maakt. Bij een voltreffer met het infraroodmachinegeweer schudt de tanktreffer, wat duidt op een treffer. De tank kan gevoelig worden bestuurd en het model maakt bovendien indruk met zijn natuurgetrouwe geluiden en vele functies. Naast de infraroodgevechtsmodule heeft de T-90 ook een 6 mm BB-schietsysteem op het hoofdkanon (kanon). Alle functies zijn volledig proportioneel regelbaar. Via de zender kunnen vijf verschillende geluiden worden ingesteld.
Functies:
Vooruit achteruit
Links rechts
Toren omhoog/omlaag
Rotatie van de toren
Schietfunctie
Rook en geluid
Infrarood schietmodule
verlichting
Technische data:
Totale lengte: 590 mm
Romplengte: 430 mm
Breedte: 230 mm
Hoogte: 160 mm
Gewicht: 2270 g zonder batterij
Reistijd: ca. 20 minuten.
Oplaadtijd: ca. 3 uur.
Rook en geluid (geluid veranderlijk)
Ingekapseld metalen tandwiel
Metalen armen / zwenkarmen voor de wielen
Infrarood gevechtsmodule
Rookfunctie: gebruik van rookolie (let op de vulhoeveelheid!)
Accu: 1800 mAh 7,4 V Li-Ion 2S, 93 g, 68 x 37 x 22 mm, Tamiya-stekker
Oplader 2S LiPo/Li-Ion lader balancer met 850mAh
Controle: 2,4 GHz
Elektronica: TK 6.0
leveringsomvang
TankT-90
Afstandsbediening 2,4 GHz
Batterij: 1800 mAh
oplader
Munitie 6 mm BB
rook vloeistof
Stickers + bijlagen
Benodigde accessoires:
6x 1,5V Mignon AA-batterijen voor zender
Beoordelingen
Het eerste prototype werd in 1989 gebouwd bij Uralvagonzavod in Nizjni Tagil en heette Object 188. Dit was een omgebouwde T-72B met het vuurleidingssysteem van de T-80U en nieuw reactief pantser (ERA) van het type Kontakt-5. Later werden verbeterde koepelbepantsering en het TSchU-1 Schtora-1 zelfbeschermingssysteem achteraf aangebracht.