AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27 EPO PNP

E-mailadres
"Grote wielen, LED-verlichting in de vleugels en op de verticale stabilisator en de spanwijdte van 1600 mm"
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27 EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
AMXFlight radiografisch vliegtuig DO-27  EPO PNP
Beschrijving

De Dornier DO-27 is een doorontwikkeling van de DO-25. Er zijn onder meer wijzigingen aangebracht aan de vleugel en de verticale stabilisator. De brandstoftanks, voorheen ontworpen als externe tanks, werden in de vleugels geïntegreerd en als motor werd een Lycoming GO-480-B1A6 geïnstalleerd.

De aanzienlijk zwaardere eenheid en de daaruit voortvloeiende verandering in het zwaartepunt maakten het noodzakelijk om het chassis te verplaatsen en te versterken. Na het bouwen van een breukcel voor belastingstests begon de productie van een prototype in de herfst van 1955, dat uiteindelijk voor het eerst van start ging op 17 oktober 1956.

De Bundeswehr was een van de grootste klanten en ontving op 14 januari 1957 de eerste serie vliegtuigen, die werden overgedragen aan Army Aviation Squadron 811 in Niedermendig. De Dornier Do-27 was het eerste door Duitsland aangedreven vliegtuig dat na de Tweede Wereldoorlog in massa werd geproduceerd.

Zeer mooie schaalreplica van een Dornier DO-27 in een opvallende rood-witte lak - dit model biedt perfecte vliegeigenschappen met een aangenaam formaat en een uitgebalanceerd aandrijfconcept voor standaard 4S LiPo-batterijen 14,8V met een capaciteit van 3000-5000mAh min 30C. De DO-27 kan zeker worden geclassificeerd als een trainer met hoge vleugels en spreekt zowel ervaren modelpiloten als gevorderde beginners aan.

Grote wielen, LED-verlichting in de vleugels en op de verticale stabilisator en de spanwijdte van 1600 mm met een dragend profiel geven het model korte start- en landingseigenschappen - het model ervaart nauwelijks een stalling. De langzame vliegeigenschappen zijn fantastisch en vormen geen grote problemen voor aspirant-piloten. Bovendien biedt de opvallende lak een goed zicht in de lucht, wat de algemene positieherkenning van het model veel gemakkelijker maakt.

Functies:
Schaal optiek
Model grotendeels geprefabriceerd
Super langzame vliegeigenschappen
Hoofdoppervlak met snelsluiting voor snelle montage/demontage
Opvallende verf

Goed zicht
Hoogwaardige componenten geïnstalleerd
Houten propeller voor een soepele werking
Digitale servo's met metalen tandwielen geïnstalleerd
Volledig bestuurbaar staartwiel voor volledige stuurcontrole op de grond
Ontworpen voor 4S LiPo tussen 3000-5000mAh min. 30C XT60
LED-verlichting in de vleugels en op de verticale staart

Technische data:
Lengte: 1234 mm
Spanwijdte: 1600 mm
Gewicht: ca. 2050 g (zonder batterij)
Motor: borstelloos 4250/700KV
Besturing: Hobbywing 50A / BEC XT60
Servo's: 7x digitaal, MG, 9g
Propeller: Hout 13 x 6"

Leveringsomvang:
PNP-model met alle elektronische componenten geïnstalleerd
Kleine onderdelen zoals schroeven, schaalantennes (optische afstemming), staartskid en nog veel meer.
Gebruiksaanwijzing (geïllustreerd) DE/EN

Benodigde accessoires:
Zender/ontvanger minimaal 5 kanalen
Batterij 4S LiPo 3000-5000mAh 14,8V min. 30C XT60
LiPo-oplader
Montage gereedschap

Beoordelingen

Er zijn geen nog geen recensies voor dit artikel.